Närbild på två vitsippor.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Leva vidare

- samtal om livet och sorgen när du förlorat en nära anhörig.

Att förlora en nära anhörig påverkar många delar av livet. När en livspartner, förälder, släkting eller vän inte längre finns här kan det väcka många tankar och känslor. Varje människas sorg är unik och ingen kan i egentlig mening dela den. Ibland kan det vara en hjälp att få dela sina tankar och erfarenheter med någon som är i samma situation. I andras ord och känslor känner man igen sig själv.

Prata om din sorg

Våren 2024  startar en Leva vidare-grupp i Torslanda församlingshem. Första träffen är torsdag 22 Februari, gruppen träffas vid sju tillfällen. Varje tillfälle börjar med fika kl 18. Vi håller på till kl 20.
Anmälan senast 19 februari.

Hösten 2024 startar en Leva vidare-grupp i Torslanda församlingshem. Första träffen är onsdag 13 november, gruppen träffas vid sju tillfällen. Varje tillfälle börjar med fika kl 10.30. Vi håller på till kl 12.30.
Anmälan senast 11 november.

Båda grupperna leds av två samtalsledare, som är antingen präst eller diakon

Anmälan till församlingsexpeditionen torslanda-bjorlanda.forsamling@svenskakyrkan.se eller via telefon 031-731 90 00

Du har även möjlighet till enskilda samtal och tveka inte att ta kontakt om du har frågor.

Kyrkans samtalsmottagning 731 91 00

De flesta av oss hamnar någon gång i ett läge där livet känns svårt eller övermäktigt. Att få prata om det kan göra stor skillnad. Klicka för att läsa mer.