Två personer sitter i en soffa med ryggen mot kameran. På en TV-skärm, med levande ljus uppställda framför, syns en präst.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Fira gudstjänst hemifrån

Att fira gudstjänst i en kyrka känns alltid lite speciellt, men ibland kan man inte ta sig till en kyrka just den tiden då gudstjänster är. Om du vill fira gudstjänst hemifrån istället finns några alternativ.

Gudstjänster på SVT Play
Varje söndag under året sänder SVT en gudstjänst från någon av landets alla kyrkor.

Gudstjänster i Sveriges Radio
På sr.se finns programmet Gudstjänsten som sänder varje söndag från en kyrka i Sverige. De sänder också gudstjänster som innehåller religionsmöten. Du hittar också programmet Gudstjänsten i appen SR Play.

Knäppta händer med grönmålade naglar.

Fira en enkel gudstjänst hemma

Om du inte kan eller vill fira gudstjänst i kyrkan, kan du fira en gudstjänst hemma. Det blir inte samma sak, men det blir bra.