Björlanda församlingshem

Församlingshemmet ligger några hundra meter från kyrkan och var från början Björlandas ålderdomshem.

När Glöstorpshemmet i Tuve byggdes och ålderdomshemmet flyttades dit, köpte församlingen in huset och byggde om det till församlingshem. Efter hand har sedan församlingshemmet byggts om och anpassats efter utökad verksamhet och större arbetslag.

En stor utbyggnad gjordes år 2000 och den har betytt att församlingshemmet nu känns helt ändamålsenligt.

Samlingssalen rymmer max 80 personer och hyrs ut till samlingar efter dop, vigslar och begravningar. Läs mer om hyra lokal.

I trädgården ligger också Änglagårdens förskola i en byggnad som ägs av Lokalförsörjningsförvaltningen.

Barn i färggranna regnkläder plaskar i en vattenpöl.

Liten & Stor

Liten och Stor är församlingens öppna förskolor. Vi finns i Amhults kyrka och Björlanda församlingshem. Du kan tex. sjunga, leka, pyssla eller läsa en bok tillsammans med ditt barn och andra.

Mötesplats

Känslan av gemenskap är viktig, det vi kallar Mötesplats ger dig som är dagledig ett tillfälle till att träffa andra, dela erfarenheter och inspireras. Mötesplatsen finns i Amhult, Björlanda och Torslanda.

En gammal nyckel ligger på en uppslagen bibel.

Bibelstudium

Kristus är vår korsfäste konung! Med de orden som utgångspunkt läser vi oss igenom Markusevangeliet under läsåret 2023-2024. Vi tar hjälp av Timothy Kellers bok; Korsfäst konung och Johannes Sköldengens bok; En guide till Markusevangeliet.

Närbild på två händer som sträcks upp mot himlen.

Lärjungaskolan

Är du mellan 15-19 år och vill du samtala med jämnåriga om kristen tro? Vill du utmana dig själv? Lärjungaskolan är en plats där vi pratar igenom viktiga ämnen inom den kristna tron.