Präst Tuija Nilsson och diakon Ingela bertilsson står vid altarbordet och förbereder nattvard.

En återkommande mötesplats

Gudstjänsten är församlingens möte med Gud. I bibeltexter, förkunnelse och nattvardens bröd och vin kommer Gud oss till mötes. I bön, lovsång och tillbedjan ger vi vårt gensvar. Musiken har en självklar plats i kyrkans gudstjänstliv eftersom den hjälper oss att ta emot Guds goda gåvor, och uttrycka våra egna känslor.

Aktuella gudstjänster

Mellomässa

Melodifestivallåtar genom tiderna. Kom och sjung med! Tuija Nilsson och Carl Envik-Markman. Mellomingel med alkoholfritt bubbel och popcorn från kl 17.30. Lördag 20 april kl 18 i Tölö kyrka.

Höstens musik 2023

Körsång, gospel och klassiska verk – massor av musik i Tölö, Varla och Älvsåkers kyrkor i höst. Läs hela programmet här!

Våga sjunga-kör i Älvsåker

Kanske längtar du efter att sjunga, men är osäker på om du kan eller vart du ska vända dig? Nu finns Våga sjunga-kören där alla är välkomna, oavsett sångvana. Här får du bli vän med och träna din röst varannan onsdag (jämn vecka) kl 19.15-20.15 i Älvsåkers kyrka.

Vill du sjunga i kör?

Sjung i kör!

Nu startar höstens körer igen. Gospel eller kammarkör? Vad passar dig? I Kungsbacka-området finns många olika köralternativ. Läs mer om våra olika körer här.

En pojke med vit skjorta står med notblad i famnen. Personer i svart kostym står runt om.

Kungsbacka gosskör, 6-19 år

En kör för killar i åldrarna 6-19 år som gillar att sjunga! Här finns möjlighet att utvecklas i en målmedveten kör. Välkommen att söka till Kungsbacka gosskör.

Barnkör från 7 år, i Älvsåker

Sång är glädje och gemenskap. Kom och lär dig mer om din röst och musikens grunder tillsammans med andra barn. Onsdagar kl 15-16 i Älvsåker församlingshem. .

Boka vigsel, dop, begravning eller tid för samtal? Tveka inte att höra av dig!

Klicka här för kontaktuppgifter