Foto: Magnus Aronson /Ikon

Samtal om frågor som söker svar

Har du frågor och tankar kring livet och tron? Vill du dela dina tankar och erfarenheter med andra under ledning av en präst eller diakon?

I en samtalsgrupp finns tid och tillfälle att dryfta livsnära frågor och frågor om kristen tro. Alla har något att bidra med. Dina frågor och erfarenheter är viktiga och samtalen öppna för alla.

Andlig läsning i Älvsåker – lectio divina

Vi läser en bibeltext tillsammans och tillämpar en gammal traditionell bibelläsning, ”lectio divina”. Vad kan texten säga mig idag? Den som vill kan börja med lovsångsmässa kl 18.30.
Varannan onsdag kl 19.15 i Älvsåkers församlingshem (jämn vecka)

Söndagssamtal i Tölö

Samtal utifrån söndagens gudstjänst - dess bibeltexter, böner och predikan.
Utvalda söndagar kl 13 i Tölö kyrka (se nedan)

Uppslagen bibel liggande på en spegel

Bibelkväll - Lectio Divina

Vi fikar och läser en bibeltext tillsammans - vad kan den säga mig idag? Onsdagar jämna veckor kl 19.15 (börja med lovsångsmässa kl 18.30 om du vill).

Två kvinnor sitter i en soffa och pratar och fikar.

Söndagssamtal

Vad menade prästen? Vad betyder texterna? Blev du nyfiken, väcktes frågor eller vill du dela egna erfarenheter? Kyrkfika med smörgås efter gudstjänsten, sedan samtal i ca 45 min. Nästa träff: 7 april