Grupp Sydvästen

Vi ses varannan torsdag i Rönnäng och Skärhamn. Start 14 september 2023, anmälan är stängd.

• Var träffas vi? Under höstterminen träffas gruppen i församlingsgården i Skärhamn, och under vårterminen i Rönnängs församlingshem.

• När träffas vi? Varannan torsdag (jämna veckor) 16.30-18.30. Fika serveras från 16.00. Gruppen träffas även på höstlovet, sportlovet och påsklovet.

Förutom dessa träffar kommer konfirmanderna i grupper om tre eller fyra att delta i och hjälpa till inför söndagsgudstjänster i någon av Rönnängs, Klädesholmens, Stenkyrkas eller Skärhamns kyrkor. Schema för detta upprättas i början av terminen.

• Startdatum: 14 september 18.00 i Skärhamns församlingsgård med information för konfirmander och föräldrar.

• Datum för höstens träffar: 21 september, 5 oktober, 19 oktober, 31 oktober, 16 november, 30 november, 9 december och 14 december.

• Datum för vårens träffar: 11 januari, 25 januari, 8 februari, 22 februari, 7 mars, 21 mars, 23 mars, 4 april, 2 maj och 3 maj (eventuellt genrep i Stenkyrka kyrka).

• Lovaktiviteter och läger: På höstlovet gör gruppen en dagsutflykt tisdag 31 oktober. Även på sportlovet görs en dagsutflykt och helgen 12–14 april eller 19-21 april blir det läger eller dagsutflykter.

• Temadagar: Levande julkrubba 9 december och påskvandring 23 mars.

• Konfirmationsdag: 4 maj.

• Präster: Erik Edqvist Frimodig och Anne Liisasdotter.

• Ledare: Josefin Ulmfelt (församlingspedagog) och Margareta Martinsson (församlingspedagog).

• Frågor? Kontakta Anne Liisasdotter.

Konfirmander står i en ring, omgivna av grönska

Konfirmation

Vill du hänga, skratta, prata om livet och Gud, leka, fundera, åka på läger, tävla och göra massa annat kul? Ta då chansen att konfirmeras.

Några ungdomar sitter på golvet och ritar.

Vallagruppen

Vi ses onsdagar och söndagar i Myggenäs och Valla. Start 22 november 2023, anmälan är stängd.