En vägg med guldfärgade ikoner med kristna motiv
Foto: Svenska kyrkan Tjörns arkiv

Kyrkans hus

I Kållekärr hittar du församlingshuset Kyrkans hus. Här kan du delta i aktiviteter för alla åldrar.

Adress: Svenborgsvägen 4, 471 94 Kållekärr.

Res med kollektivtrafik: Fyll i adressen och sök din resa i Västtrafiks app To Go eller på Västtrafiks hemsida

Res med bil: Det finns allmänna parkeringsplatser bredvid Kyrkans hus. Fler parkeringsplater finns vid Kållekärrs torg.

Max antal besökare: 125 i byggnaden. Det finns 90 sittplatser.

En mötesplats mitt på Tjörn

Ett stenkast från Kållekärrs centrum ligger församlingshuset Kyrkans hus. Här finns grupper för barn och unga, och mötesplatser för vuxna såsom symöten och akvarellmålning med mera. Verksamheten bedrivs av Klövedal och Stenkyrka församlingar.

Hyr Kyrkans hus

Du kan hyra Kyrkans hus för kalas och firande, begravningskaffe och möten. Kontakta pastorsexpeditionen för mer information.