Digital bokcirkel

Gillar du böcker? Då har du, på tryggt avstånd, chansen att vara med i vår bokcirkel.

Tisdagar 18/5 startar vi digital bokcirkel kring Charlotte Frycklunds bok om kvinnor i Bibeln.
Vi läser ur boken BIBELNS KVINNOR 101 möten med kända och okända systrar.
En fantastisk bok där författaren Charlotte Frycklund låter oss möta kvinnan som ofta står i skymundan, ibland får vi inte ens veta hennes namn, ibland är hennes röst och handling helt avgörande innan hon försvinner in i dunklet igen.
Bibeln är grunden, fantasin är författarens. Med den målar Charlotte upp en levande människa med liv och färger. En bok väl värd att läsas som skönlitteratur eller som inspiration för mera Bibelläsning

Du behöver ingen egen bok men självklart kan det vara bra att ha.
Vill du inte köpa din egen bok kan du få/låna en bok av oss.

Hur ofta träffas vi: Varannan vecka
När börjar det: Kl 14.00-16.00. tisdag 18/5
Hur: via Zoom, ett gratis röst- och eller videokonferensmöte via dator eller mobiltelefon som kan hantera videosamtal. Du behöver inte ladda ner någon app utan endast "klicka" på länken vi skickar ut.
Kan vi vara flera vid samma dator? Javisst, tänk bara på att hålla smittsäkra avstånd
Får vem som helst vara med? Ja, det spelar ingen roll om du bor i Timrå eller i Västra Frölunda, Frösön eller Bensbyn. Du är välkommen oavsett var du bor​.
Måste man ha en bok? Nej, träffarna börjar med att ledare läser aktuellt kapitel
Hur anmäler man sig? Skicka ett meddelande till Irene eller Fia så att vi därefter kan skicka länken till er.
irene.e.andersson@svenskakyrkan.se eller 070-270 62 26
ann-sofie.odmark@svenskakyrkan.se eller 070-622 22 36
Sista anmälningsdag? Anmäl dig gärna i god tid men du kan hoppa in när som helst då varje kapitel i boken är fristående.

Ytterligare information:
Du behöver en dator eller smartphone med fungerande kamera och mikrofon. Du behöver inget konto i Zoom för att kunna delta. Du kommer till mötet genom att klicka på en deltagningslänk som vi skickar ut.
Med länken öppnas ett webbläsarfönster, varefter du kan öppna mötet där genom att klicka på Open Zoom.

Vi sparar din mejladress så länge vi har den digitala bokcirkeln för att kunna nå dig med information som gäller bokcirkeln.
Om du inte längre vill finnas med på mejllistan så hör av dig med vändande post.
Vi hanterar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen.

Bra att tänka på inför mötet:

När du är i mötet kan du aktivera eller inaktivera din video eller mikrofon genom att trycka mitt på skärmen för att visa möteskontrollerna. Tryck igen för att dölja dem.
Gå in i mötet i god tid för att kolla att tekniken fungerar.
Stäng av mikrofon när du själv inte talar (om vi är många anslutna).
Och du, en kopp kaffe eller te och något gott fika kan vara trevligt.

För dig som vill veta mer
När du har kommit in på mötet klicka på Join audio ner i hörnet och Join with computer audio i fönstret som öppnas.

Du kan ställa in ljudet och videobilden med knapparna längst ned till vänster. Vid behov kan du sätta på ljudet och videon med knapparna Mute/Unmute och Start/Stop video där.

Bibelns kvinnor 101 möten med kända och okända systrar

Här kan du lyssna till tre fristående kapitel