Vad händer i USA och kan det hända här? Öppet online-seminarium 15/2 kl. 9-15

Välkommen till en dag som lyfter den senaste tidens händelser i USA och hur det kan ha bäring på utvecklingen i frågor om demokrati och tillit även i Sverige.

En hel värld skakades av stormningen av Capitolium i Washington DC i början av januari i år. Uppenbart blev att demokratin aldrig kan tas för given, den måste ständigt övas och ibland till och med erövras. Tiden att verka för ett samhälle präglat av demokrati och tillit, är nu.

Den 15 februari samlar vi representanter för programmets partners i ett öppet online-seminarium om ett samhälle i förändring. Vilka är de internationella och nationella utmaningarna och vilken är kyrkans och den kristna trons uppgift när demokratin är hotad?

Medverkande:
- Christer Mattsson, Segerstedtinstitutet, Göteborgs universitet
- Erik Amnå, professor emeritus, statsvetenskap för Forum för Levande historia
- Kalle Thunell, moderator, #jagärhär/#Iamhereinternational
- Niclas Nilsson, utbildningsansvarig, Stiftelsen Expo
- Joel Halldorf, docent i kyrkohistoria vid Enskilda Högskolan, Stockholm
- Medarbetare från programmet ”Social hållbarhet fokus tillit och demokrati”

Anmälan:
Målgrupp: Öppen anmälan för medarbetare, förtroendevalda och engagerade i Svenska kyrkan.
Länk till seminariet kommer i dagarna före den 15 februari på mail.
Anmälningslänk:

Datum: 15/2 kl 9.00 -15.00