Foto: Johannes Frandsen/IKON

Körsång för vuxna

Att sjunga i kör är så mycket mer än att bara sjunga. Det är glädje, gemenskap, nya vänner, musikupplevelser, avkoppling, stimulans, trygghet, utmaningar, inspiration, läkedom - ja, en del av livet!

Att sjunga i kör är så mycket mer än att bara sjunga.

Vad är det som gör att så många människor viker en kväll i veckan för att komma till kyrkan? Jo, det är för att få sjunga tillsammans, glädjen i att få musicera, kärleken till musiken och umgänget med vänner.

Täby församlings körer sjunger i gudstjänster och på konserter. Körens utveckling och gemenskap förstärks genom körinternat och resor. Ibland gör vi större verk, då alla körerna sjunger tillsammans.

Täby församlings körer välkomnar nya medlemmar. Kontakta gärna körledaren för att få hjälp med att hitta den kör som passar dig bäst när det gäller sångerfarenhet, ålder och musiksmak.

Kontakta körerna i Täby församling

Chorus Pictor

Blandad kör i Täby kyrka.
Körvana erfordras
Repeterar torsdagar kl. 19.00-21.30 i Tibble kyrka.
erika.bohlin@svenskakyrkan.se08-580 036 37

Tibble kyrkokör

Tisdagar kl. 19.30-21.30, Tibble kyrka.
Körledare: roland.mohle@svenskakyrkan.se

Täby Gospel i Tibble kyrka

Ledare:lasse.axelsson@gospelverkstaden.se

Tibble vokalensemble

En liten kör med hög ambitionsnivå. Kören gestaltar både gudstjänster och medverkar i konserter.Kören repeterar i regel på onsdagkvällar i Tibble.
God körvana krävs. Kontakta körledare Roland Möhle för provsjungning.
Körledare: Roland Möhle

Gribbylunds Kapellsångare

Torsdagar 19.00-21.30
Viss körvana krävs. Repeterar i Lindgården, Täby kyrkby.
Körledare: jani.kenttala@svenskakyrkan.se
Tel. 08-580 036 38

Collegium Cantorum

S:t Olofs kyrka
Tisdagar kl. 13.30-15.30
Körledare: jani.kenttala@svenskakyrkan.se
Tel. 08-580 036 38

Förfrågningar angående musik

Har du ett erbjudande om musikaliska insatser i våra kyrkor eller förfrågningar om körframträdanden? Vänligen mejla i så fall ditt erbjudande till församlingens kontaktperson för förfrågningar gällande musik, erika.bohlin@svenskakyrkan.se.