Är du vårdnadshavare?

Då är det viktigt att läsa igenom den här informationen

Avgifter

För de alternativ som är avgiftsbelagda tas det upp en anmälningsavgift på 1000 kr. Anmälningsavgift faktureras efter anmälan och återbetalas ej.

Lägeravgift kommer faktureras i ett senare skede. Den skickas till konfirmandens folkbokförningsadress. Vid avbokning återbetalas lägeravgiften enbart vid uppvisande av läkarintyg innan lägerstart.

Avtal

Konfirmand och vårdnadshavare ska läsa igenom och skriva under ett avtal. I avtalet tydliggörs bl.a. vilka åtaganden och medgivanden som deltagande i konfirmandundervisningen innebär. Avtalet skickas digitalt i samband med upptakten.

Försäkring

Konfirmanden är olycks- och sjukdomsförsäkrad genom Täby församlings försäkringsbolag. Försäkringen täcker inte ansvar för eller skada som uppkommit på egendom. Sådant ska täckas av familjens hemförsäkring av typen allrisk.

Anpassad konfirmation/Särskilda behov

Har du behov av särskilt stöd eller har du någon form av funktionsvariation? Vi har goda erfarenheter av att arbeta med ungdomar med funktionsvariationer, men Högalids församling arrangerar Gålölägret på Ansgarsgården utanför Flen. Gålölägret välkomnar dig som går i grundskola, resursskola eller särskola. Kontakta oss i Täby församling för samtal om bästa alternativet för dig.

Vill du komma i kontakt med oss? Använd mejlen här nedan.
konfirmand.taby@svenskakyrkan.se

Dataskyddsförordningen - GDPR i Täby församling

Täby församling skyddar den information som du anförtror oss med, samt följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet.