Någon att prata med

ENSKILDA SAMTAL

Alla behöver någon att prata med. Vem du än är och vad du än befinner dig i för livssituation är du alltid välkommen till oss för att prata. Vi lyssnar gärna. Du behöver inte vara troende eller medlem i Svenska kyrkan.

Du är välkommen att boka tid för enskilt samtal med vår diakon eller våra präster som har tystnadsplikt.

Diakon:

Karin Domrös 0418-667723 karin.domros@svenskakyrkan.se

Präst:

Ólafur Jón Magnússon 0418-667721 olafurjon.magnusson@svenskakyrkan.se

Kristina Lindström 0418-667724 kristina.lindstrom@svenskakyrkan.se

Fredrik Lagerstam 0418-667722 fredrik.lagerstam@scebskakyrkan.se

JOURHAVANDE PRÄST

Varje natt kl. 21.00-06.00 kan du också prata med en präst i Svenska kyrkan. Ring 112 och be att få bli kopplad till Jourhavande präst. Det finns också möjlighet att ta kontakt via chatt eller brev.

Inga samtal spelas in och samtalet syns inte heller på din telefonräkning. Tar du kontakt via chatt eller digitalt brev krypteras innehållet och försvinner när chatten stängs ner eller brevet tas bort. Ingenting sparas.