Pilgrimsvandra

Vi anordnar regelbundet pilgrimsvandringar i Sundbyberg. Att pilgrimsvandra kan vara ett sätt att bejaka sin andlighet och fördjupa sin tro. Här publicerar vi aktuella vandringar.

Att vandra har människor gjort i alla tider. Det som skiljer en pilgrimsvandring från en vanlig vandring i grupp är att en pilgrim har både ett inre och ett yttre mål med sin vandring

-          På våra pilgrimsvandringar finns det tid och plats att prata om de djupare frågorna i livet säger Birgitta, pedagog i Svenska kyrkan i Sundbyberg.

Hon och Magnus, diakon, ordnar flera pilgrimsvandringar per termin. De brukar vandra i Sundbyberg eller till och i andra delar av Storstockholm.

Oavsett vem du är och varför du ger dig ut kan vandringen och mötena längs vägen bli en fin andlig upplevelse.

Kontaktperson Pilgrimsvandringar: Diakon Magnus, telefonnummer 072-732 95 40.

Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet

Vill du även få fortsatt information om pilgrimsvandringar och annat som är på gång i Svenska kyrkan i Sundbyberg? Prenumerera på vårt digitala nyhetsbrev! Du kan närsomhelst avsluta din prenumeration. Skriv in din e-postadress i formuläret nedan.

Information om pilgrimsvandring från Svenska kyrkan på nationell nivå

Ett led människor går på en stig bland lövträd.

Vandra i Sverige – gå en pilgrimsvandring

I Sverige finns över 40 pilgrimsleder. Du kan vandra själv eller tillsammans med andra. På en pilgrimsvandring vårdar du både kropp och själ.