Konfirmation

De flesta som konfirmerats är helt överens. "Det bästa med konfirmandtiden var att få nya vänner för livet". Det, en massa roliga upplevelser och att prata om det som verkligen betyder något.

Vad är konfa?

De flesta som konfirmerats är helt överens - Det bästa med konfirmandtiden var att få nya vänner för livet.

Varvat med en massa roliga upplevelser får du under konfirmandtiden tillfälle att reflektera kring grundläggande mänskliga frågor om vad som är gott och ont, kärlek, vänskap och meningen med livet.

Vem är Gud? Vem var Jesus? Vad är kristen tro?

Konfirmationstiden är en möjlighet för dig att upptäcka nya sidor hos dig själv. Med hjälp av musik, sport, drama, äventyr och andra aktiviteter får du möjlighet att utforska egna tankar om dig själv, ditt liv och om Gud.

Varmt välkommen som konfirmand i Sundbybergs församling.

I Sundbyberg kan du välja på tre olika alternativ:

• Äventyrskonfa – Vinter
  • Demokratikonfa - Berlin
  • Äventyrskonfa - Sommar

Om du har frågor om konfirmation eller om alternativen vänd dig gärna någon av kontaktpersonerna nedan.

Läs mer om konfirmation på de nationella sidorna för Svenska kyrkan

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ytterligare alternativ för konfirmation

Två unga kvinnor sitter vid en putsad vägg.

Vuxenkonfirmation - Kurs i kristen tro

Vill du lära dig mer om kristendomen, kyrkan och bibeln och kanske något om dig själv? Här finns chansen att träffa andra som också är intresserade.