där du är

Alltid på söndagar. Alltid kl 17.00. där du är-gudstjänsterna har olika form och ofta mycket musik och stillhet.

DÄR DU ÄR - HÖSTEN 2022

Alltid söndag kväll. Alltid kl 17.00.

28 augusti i Starby kyrka

Kören Vox Femina presenterar ett Nils Ferlin-program
Dirigent: Catharina Tufvesson

18 september i Strövelstorps kyrka

Vegakören från Malmö
Vegakören består av ca 45 tjejer och har sin hemvist i Svenska kyrkan i malmö, St Johannes församling. Kören sjunger huvudsakligen pop- och rockklassiker i nya arrangemang. Viktigt är att texterna känns bra, relevanta och angelägna.
Kören har gjort flera resor och turnéer både i Sverige och utomlands och har medverkar i såväl radio som tv. Vid den internationella körtvävlingen i Helsingborg 2018 fick kören två gulddiplom och vann kategorin pop/rock. Även vid European Choir Games i Göreborg vann kören guldmedalj.

Dirigent: Christian Schultze

9 oktober i Ausås kyrka

Skördegudstjänst i kyrka smyckad med årets skörd.
Kyrkokören Mixturen medverkar.
Kvällsmat och skördeauktion i församlingshemmet efter gudstjänsten

23 oktober i Starby kyrka

Mässa i Taizéton med ikonvälsignelse.
-en stilla gudstjänst med meditativa sånger från det ekumeniska klostret Taizé i Framkrike.
Ikon-kursen på Biblens värld deltar och de ikoner som målats under kursen finns med i kyrkan under mässan.

6 november i Strövelstorps kyrka

Minnesgudstjänst
Vi minns och tänker på dem som levt med oss och före oss; särskilt de som lämnat oss de senaste året men gudstjänsten är öppen för alla. I gudstjänsten bjuds in till ett moment där var och en har möjlighet att tända ljus för någon man saknar.
Kyrkokören Mixturen medverkar

13 november i Starby kyrka

Taizégudstjänst
- en stillla gudstjänst med sånger från det ekumeniska klostret Taizé i Frankrike.

Lördag 3 december kl 18.00 - OBS dag och tid! i Strövelstorps kyrka

Traditionsenlig konsert med Helsingborgs kammarkör
Dirigent: Sverker Zadig

11 december i Strövelstorps kyrka