Barn och unga

Välkommen till våra barnaktiviteter!

En bebis ligger på mage på golvet med en skallra i händerna.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Öppna förskolan

Måndagar kl.9.30 - 11.30 i Strövelstops församlingshem, Prästgårdsvägen 42 i Strövelstorp. Vi träffas, pratar, fikar och inte minst: sjunger babysång anpassat för våra allra yngsta. Syskon är välkomna. Ingen anmälan behövs! Varmt välkommen!

Öppna förskolan startar igen måndagen den 11 september.

Ansvarig under hösten är Marie Jönsson som också jobbar hos oss på småbarnsvadelningen på förskolan Änglagård. Marie har lång erfarenhet av arbete med barn och hennes specialområde är att jobba med sagor på olika sätt.

Förskolegudstjänster

Tisdagar i jämna veckor firar vi förskolegudstjänst i Strövelstorps kyrka kl 10.15. Förskolan Änglagård deltar och alla andra barn i förskoleålder är välkomna tillsammans med vuxna. Gudstjänsten varar ca 20 minuter och innehåller sång, bön och bibel-lek.

Ansvarig: Patrik Neuhaus, präst

Himmel och pannkaka

Varmt välkommen till en After-work-träff för barnfamiljer i Strövelstorps församlingshem.
Drop in från kl 16.00.
Pannkakor med goda tillbehör serveras kl 16.30, sedan pysslar/leker/dansar vi tillsammans och avslutar med andakt under lekfulla former.
Maten kostar 40 kr för vuxna, barn äter gratis.

Nästa tillfälle blir den 24 oktober 2023 - på självaste FN-dagen.

Ansvariga: Ann-Sofie Hemme och Patrik Neuhaus

Tisdagskul i Starby

Tisdagskul är barnverksamhet i projektform med ett antal träffar i följd en gång på hösten och en gång på våren. Varje period avslutas med en familjesöndag i Starby kyrka. Verksmaheten riktar sig till barn i skolålder.

Tisdagar kl 14.30 - 16.00 träffas vi i Starby kyrka och vår församlingslokal. Vi leker, pratar, sjunger pysslar och löser uppdrag tillsammans. Vill du vara med?

Tisdagskul gör tillfälligt uppehåll i höst - vi återkommer med nya tider!

Skicka då din intresseanmälan till: ann-sofie.hemme@svenskakyrkan.se. Du kommer få ett bekräftande svarsmejl på din anmälan och mer information.

Välkommen med!

Ansvariga: Ann-Sofie Hemme, församlingspedagog och Annis Wassenus, kyrkomusiker

Kompisarna

Torsdagar i Strövelstorps församlingshem för dig som har börjar skolan.
Anmälan behövs.

En verksamhet för dig i  åk F-6 kl.15.30-17.00.

Mellanmål, musik, sång, drama, lek och pyssel. Låter detta skoj och du också vill vara med? Hör då av dig till:

ann-louise.wassenius@svenskakyrkan.se du kommer få ett bekräftande svarsmejl på din anmälan och mer information. Boka upp din plats redan nu inför hösten 2023 - start i september.

Ansvariga: Ann-Sofie Hemme, församlingspedagog och Annis Wassenius, kyrkomusiker och under hösten 2023 även Aron Pernrup (drama)

Projekt för 6åringar

Varje vår bjuds församlingens 6åringar in till att delta i fem träffar med pyssel, sång och en enkel kyrkisskola kring berättelser ur Barnens bästa bibel.

Nästa gång vi har 6årsverksamhet är våren 2024.

Ungdomsgrupp

Ungdomsgruppen i Strövelstorps församling är till för dig som går i åttan och uppåt.
Gruppen träffas varannan onsdagskväll under terminstid.

Hör av dig till Ann-Sofie Hemme eller Patrik Neuhaus om du är intresserad!