Tre biskopar på gränsen

Nyhet Publicerad

På Annandag påsk, den 22 april, firar biskoparna i Strängnäs, Västerås och Karlstad stift gemensam gudstjänst i Järnboås kyrka, som tillhör Nora bergslags församling i Västerås stift.

Gudstjänsten har rubriken ”Psalmer på gränsen” och är ett gemensamt arrangemang för Strängnäs, Västerås och Karlstad – tre stift som gränsar till varandra. Det här är tredje året som biskoparna på detta sätt gör gemensam sak i en gudstjänst.

Biskoparna Johan Dalman, Strängnäs stift, Mikael Mogren, Västerås stift, och Sören Dalevi, Karlstad stift, kommer att hålla en kort predikan var. I gudstjänsten medverkar även de tre kontraktsprostarna Tomas Rådehed, Britta Landin och Pernilla Rosin, samt musiker, kör och brassensemble.

Tid: Annandag påsk, måndag den 22 april, kl 16.00
Plats: Järnboås kyrka