Lediga tjänster

Lediga tjänster inom Strängnäs stiftsorganisation samt i stiftets församlingar och pastorat.

Strängnäs stift arbetar med att stödja och inspirera anställda och förtroendevalda i stiftets församlingar. Geografiskt omfattar stiftet huvudsakligen Södermanland och Närke. Stiftskansliet ligger intill domkyrkan i Strängnäs. Där arbetar vi i medeltida hus i moderna flexibla arbetsmiljöer.

Strängnäs stift omfattar 39 församlingar och 10 pastorat (vilka i sin tur består av sammanlagt 33 församlingar).

Stiftsorganisationen har ca 45 medarbetare i Strängnäs men har verksamhet även vid Stiftsgården Stjärnholm utanför Nyköping, samt teckenspråkig verksamhet i Örebro.

Lediga tjänster inom Strängnäs stiftsorganisation

Lediga tjänster inom Strängnäs stift

Lediga tjänster inom Svenska kyrkan:

Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något man tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt.

Klicka här (hela landet)