Två män sitter och samtalar över en kopp kaffe.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Nu söks ideella medarbetare till diakonin

Nyhet Publicerad Ändrad

Fler människor söker sig till församlingen för hjälp och stöd. Trycket på församlingens diakoni har ökat nu i höst. Därför behövs fler ideella medarbetare till diakonimottagningen på onsdagar i Lilla stugan.

Diakonimottagningen är öppen onsdagar 15-18. Här finns möjlighet att sitta ner och fika, att få samtala en stund med andra som är där, men också få ett kortare enskilt samtal med en av diakonerna kring livet i stort.

Du som vill och har möjlighet kan göra en insats, för människor som kommer till Lilla stugan, genom att vara lyssnande medmänniska, att fixa fika och möta de som kommer.

Församlingens diakoner söker dig om är trygg med att möta människor i utsatta livssituationer eller liknande och som är bra på att lyssna. Om du har haft socialt arbete som yrke är det en tillgång. Kanske har du blvit pensionär eller jobbar deltid och har möjlighet att ge några timmar i månaden för att tillsammans med diakonerna hålla mottagningen öppen.

Hör av dig till någon av diakonerna för en kort intervju och mer information om vad uppdraget kan innebära.

Marie Rydén Davoust

Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö

Diakon, Projektledare

Mer om Marie Rydén Davoust