Någon med stickad tumvante håller upp en röd papperskopp med texten God jul.
Foto: Emil Olsenmyr /Ikon

Församlingens julmarknad

Lördag 10 december i domkyrkan och Domherren Kyrkans Hus.

Försäljning av sill, hembakat, domkyrkomust, handarbeten, lotterier, leksaksloppis och adventscafé.

Jultallrik med kaffe och fruktkaka serveras i Domherren Kyrkans Hus 11.00-14.00. 120 kr och 45 kr för dem som endast önskar kaffe med kaka. Barn under 12 år äter gratis.Tre sittningar 11, 12 och 13. Det finns 70 platser vid varje sittning. Biljetter hämtas i Domkyrkan eller Domherren Kyrkans Hus från 1 december och så långt de räcker, även på marknadsdagen. Betalar gör man på plats i  Domherren Kyrkans Hus 10 december. Kontant eller med Swish.

Behållningen från församlingens julmarknad delas mellan Diakonernas hjälpkassa i församlingen, Svenska kyrkan i utlandet och Act Svenska kyrkan. Alltså går pengarna till människor som behöver hjälp, både här hemma i Strängnäs och ute i världen.

Strängnäs domkyrka lördag 10 december 10-14

Olika glasburkar och flaskor fyllda med sylt, saft, gelé och äppelmos. Små handskrivna prislappar sitter på varje burk.

Församlingens julmarknad - du kan bidra

Samtidigt med Strängnäs julmarknad lördag 10 december är det julmarknad i domkyrkan och servering av jultallrik i Domherren Kyrkans Hus. Inför julmarknaden finns möjligheten att bidra med bröd, kakor, sylt, saft, handarbete och hantverk som kan säljas i domkyrkan.