Nyhet / Publicerad 20 november 2022 / Ändrad 21 november 2022

Domkyrkomust 2022

Nu börjar försäljningen. Beställ idag.

Domkyrkomust är äppelmust framställd av äpplen från församlingens egna äppelträd. En flaska äppelmust rymmer 33 cl och är försedd med Strängnäs domkyrkas egen etikett. Och i år gav skörden 54 lådor med 24 flaskor i varje. Priset för en flaska domkyrkomust är 25 kr och en låda kostar 500 kr.

Domkyrkomusten säljs i domkyrkan med start under under församlingens julmarknad lördag 10 december. Det går att beställa hemleverans av domkyrkomust i låda. Då kör domprosten och hans medarbetare ut med en eller flera lådor för 550 kr styck.

Hemkörda lådor betalas vid leveransen med swish till 123 172 19 19 eller kontant med jämna pengar. Beställningen av hemleverans ska göras senast onsdag 30 november med formuläret här på webbsidan eller med mejl till strangnas.domkyrkoforsamling@svenskakyrkan.se. Lådorna levereras måndag 5 december 17.00-18.30 och onsdag 7 december  17.30-18.30.

Överskottet från försäljningen av domkyrkomust - liksom hela julmarknaden - delas mellan tre viktiga ändamål: Diakonernas hjälpkassa i församlingen, Svenska kyrkan i utlandet och Act Svenska kyrkan. Alltså till människor som behöver hjälp både här hemma i Strängnäs och ute i världen.