Lyssna

Viktig uppdatering för resebyråer och researrangörer/Important update for Travel Agencies and Tour Operators

Vi har implementerat en ny hantering av bokningar och vouchers. Läs mer här!/ We have implemented a new system for booking and vouchers. Read more here!

Vi är glada att kunna meddela några viktiga uppdateringar som kommer att förbättra upplevelsen för både er och era kunder.

Uppdaterade Entréavgifter (från och med den 1 januari):
Grupper om 10 personer eller fler: 90 SEK per person (Turguide: Gratis)
Standardpris: 120 SEK per person
Seniorer och studenter: 90 SEK per person
Barn upp till 18 års ålder: Gratis

Ny digital hantering:
Vi är glada att lansera ett nytt digitalt voucherhanteringssystem, inspirerat av framgångsrika implementationer i större katedraler i Storbritannien och Irland. Detta system är designat för att göra hanteringen enklare och mer effektiv för alla parter.

Nyckelfunktioner för det nya systemet (från och med den 1 februari):
Se tillgängliga tider direkt på bokningssidan
Förbetala entréer enkelt och snabbt
Skicka entrébiljetter direkt till er guide
Ändra förbetalda köp utan problem (t.ex. om ni köper 25 biljetter men bara 23 personer kommer, kan vi enkelt återbetala skillnaden)
Observera att en turguide alltid är gratis.

Bokning och Betalningsprocess:
Med det nya systemet kommer vi inte längre att acceptera pappers-vouchers eller hantera någon form av fakturering. För ökad bekvämlighet kan ni sätta upp ett företagskonto med Klarna, vilket integreras med vårt biljettsystem och ger er upp till 30 dagar för fakturabetalning. Observera att du måste vara firmatecknare.

Tillgängliga tider under våren och hösten:
Måndag till torsdag
En liten tidslucka på lördagar
Fredagstider släpps med mycket kort varsel
Under sommaren utökas tiderna.

Ni kan enkelt göra bokningar via vårt system här:
https://nortic.se/ticket/organizer/3711

Vi uppskattar ert tålamod och samarbete under denna övergång till ett mer effektivt och modernt system. Vi ser fram emot att fortsätta vårt framgångsrika samarbete.

 We are excited to announce some important updates to our services that will enhance the experience for you and your clients.

Updated entrance fees (as of January 1st):
Groups of 10 or more: 90 SEK per person (Tour guide: free of charge)
Standard admission: 120 SEK per person
Seniors and students: 90 SEK per person
Children under 18: Free

Guided Tours:
Please note that we are unable to provide tour guides directly. However, we highly recommend hiring an authorized guide in Stockholm to accompany your group.

 
Introducing our new digital prepaid voucher system:
We are thrilled to launch a new digital voucher system, inspired by best practices from renowned cathedrals in the UK and Ireland. This system is designed to simplify voucher management for both tour operators and guides.

Key Features (Effective February 1st):
View available time slots directly on our booking page
Prepay for entrance tickets quickly and easily
Send prepaid tickets directly to your guide
Easily adjust bookings — for example, if you prepay for 25 tickets but only 23 guests attend, we can issue a refund for the difference
One tour guide per group always enters free of charge

 
Booking and payment:
With the new system, we no longer accept paper vouchers or handling invoicing.
For added flexibility, you can set up a business account with Klarna, which integrates with our ticketing system and allows up to 30 days for invoice payment. Please note that you must be the registered signatory of your company to apply.

 
Available time slots – Spring and Autumn:
Monday to Thursday
Limited availability on Saturdays
Friday slots are released on short notice
More slots available during the summer season

You can book directly via our system here:
Booking System – Nortic: https://nortic.se/ticket/organizer/3711

 
We appreciate your understanding and cooperation as we move toward a more streamlined and modern process. We look forward to continuing our successful collaboration.