Foto: Magnus Aronsson, Mats Åsman

Biskopsbyte

Vi firar av biskop Eva Brunne och välkomnar biskop Andreas Holmberg.

I september går Eva Brunne i pension efter tio år som biskop och Andreas Holmberg vigs till Stockholms stifts nya biskop. Var med och fira dem båda vid dessa tillfällen.

Alla är välkomna!

Onsdag 18 september klockan 18
- Stavnedläggningsmässa i Storkyrkan

Biskop Eva Brunne lägger ner biskopsstaven vid en mässa i Storkyrkan
Därefter blir det avtackningskalas med underhållning och enkel förtäring i S:t Jacobs kyrka

Som avskedsgåva önskar biskop Eva bidrag till Augusta Victoria sjukhuset i Jerusalem. Sjukhuset är livsviktigt för många palestinier som annars har dålig tillgång till god sjukvård. ACT Svenska kyrkan stöttar verksamheten på sjukhuset.
Swish 123 603 4003 eller bg 481-4463 (Märk gåvan ”Stavnedläggning”)

Söndag 22 september klockan 11
- Biskopsvigning i Uppsala domkyrka

Andreas Holmberg vigs till Stockholms stifts biskop av ärkebiskop Antje Jackelén.
Domkyrkan är stor och alla är välkomna och kommer att få plats.

Söndag 29 september klockan 11
- Biskopsmottagning i Storkyrkan

Stockholms stift tar emot Andreas Holmberg som biskop vid en mässa i Storkyrkan under ledning av domprost Hans Ulfvebrand. Kyrkkaffe serveras efter mässan.