9-12 år | Unga röster

Välkommen till barnkören "Unga röster". Det är jätteroligt att sjunga i kör! Man blir glad i hela kroppen av att sjunga och röra sig till musik! Kom och var med du också, din röst är viktig för den är unik!

KÖRÖVNING

TORSDAGAR KL. 17.30-18.30
I NORUMS FÖRSAMLINGSHEM

I Norums församling erbjuder vi sång och musik i kör från 4 år. Sång och musik väcker olika sinnen och ger stimulans och glädje. Körsång bjuder på härlig gemenskap och fina upplevelser. Varje körövning ska ge sångglädje och vidgad kunskap! Du får jobba med rösten, kroppen och gehöret på ett lustfyllt och lekfullt sätt.

Körerna sjunger blandad repertoar med gamla och nya sånger i olika genrer, stilar och epoker. Körerna arbetar aktivt med tornbildning, gehörsträning, rytm, puls och förberedande notläsning. Med musikteoriverktyget Music mind games får vi utveckla och upptäcka mycket roligt inom musikteorins spännande värld! Körerna får ta plats i kyrkorummen och de medverkar regelbundet i pastoratets gudstjänster och på Tankar inför helgen.