Söndagsskola

Varje gång det är gudstjänst kl. 11 i Älvängens kyrka är det också söndagsskola för alla barn.

Söndagsskolan är till för barn i alla åldrar; de yngre barnen kommer med sina föräldrar, och för de äldre kan föräldrarna stanna kvar på gudstjänsten om de vill.

Barnen är med en stund i början på gudstjänsten och efter "Barnens stund", som berättar lite om dagens ämne, går söndagsskolan ut till samlingssalen för en egen samling. Där får vi sjunga, be, prata och pyssla.

Här i gudstjänstkalendern hittar du alla gudstjänster i församlingen.

Präst håller ett delat oblat i händerna. Två levande ljus står intill.

Gudstjänst

Här hittar du aktuella gudstjänster. Du kan också läsa mer om de olika gudstjänsterna som firas i Starrkärr-Kilanda församling.

Två kvinnor står och pratar och skrattar, den yngre kvinnan bär på en bricka med koppar och fat.. Den ena är lite äldre än den andra. I bakgrunden syns en man bakifrån.

Mötesplatser

Gudstjänsten är den centrala mötesplatsen. Men i församlingens liv finns många andra tillfällen och sammanhang att mötas. Till vardags och till fest, i sorg och i glädje.

Någon att prata med

Ibland händer det saker som gör att det känns som att livet har gått sönder. Att få dela sina tankar med någon kan göra skillnad. Här hittar du kontaktuppgifter till olika tjänster som erbjuder stöd och samtal.

Ett dop i en kyrka. En liten flicka bär ett dopljus för att överlämna till det nydöpta barnet.

Dop

Dopet är en fest då vi firar att den som döps blir en del i Guds stora familj – den världsvida kyrkan. Här hittar du mer information och du kan skicka önskemål om datum för dop.

Vigsel

Planerar ni att gifta er? På den här sidan finns info om själva vigselgudstjänsten, det finns lite praktiska saker att tänka på och även tips på musik som passar vid bröllop. Här finns också ett bokningsformulär där ni fyller i önskat datum och plats för vigseln.

Avsked vid kistan

Begravning

I begravningsceremonin får vi tacka för den tid som varit. Begravningen är en akt av kärlek och respekt för den som är död. Kontakta expeditionen vid frågor om begravning.

Fåglar på en telefonledning

Kontakt och information

Här hittar du kontaktuppgifter till alla medarbetare samt information om Starrkärr-Kilanda församling.

Medarbetare

Vill du boka ett dop, gifta dig, prata med en präst, har du frågor om gravar eller undrar något om verksamhet i Starrkärr-Kilanda församling? Här hittar du all personal som arbetar i församlingen.

Starrkärrs- och Kilandas kyrkogårdar

I församlingen finns två kyrkogårdar, en intill Starrkärrs kyrka och församlingshem och en vid Kilanda kyrka och församlingshem. Kyrkogårdsexpeditionen finns i Starrkärr.