Två kvinnor står och pratar och skrattar, den yngre kvinnan bär på en bricka med koppar och fat.. Den ena är lite äldre än den andra. I bakgrunden syns en man bakifrån.
Foto: Magnus Aronson/IKON

Mötesplatser

Gudstjänsten är den centrala mötesplatsen. Men i församlingens liv finns många andra tillfällen och sammanhang att mötas. Till vardags och till fest, i sorg och i glädje.

Präst håller ett delat oblat i händerna. Två levande ljus står intill.

Gudstjänst

Här hittar du aktuella gudstjänster. Du kan också läsa mer om de olika gudstjänsterna som firas i Starrkärr-Kilanda församling.

Flera par skor ligger utspridda i en hall.

Unga

Här kan du läsa mer om vilka aktiviteter som finns för församlingens ungdomar.

Barn i famnen på sin pappa

Barn och förälder

För barn och unga finns bland annat öppen förskola och Sjunga gunga för de yngre, söndagsskola för alla åldrar och fritidsverksamheterna Kyrkids och Tweenies för lite äldre barn. Några gånger per termin är det Messy Church. Kom och var med!

Vuxna

För vuxna i församlingen finns många olika mötesplatser för olika intressen och inriktningar. Vi har flera caféer, samtalsgrupper, filmeftermiddagar, bibelstudier, syförening och pilgrimsvandringar!

Internationella gruppen

I Starrkärr-Kilanda församling finns en ”Internationell grupp”. Den består av människor som är intresserade av internationella frågor och biståndsarbete.

Samtalsmottagning

Ibland kan livet vara tungt. Då kan det vara bra att prata med någon. Välkommen att boka tid.

Kalender

I kalendern kan du se vad som händer i Starrkärr-Kilanda församling dag för dag. Allt finns med, från fikastunder och gudstjänster till gruppverksamheter. Öppet för alla.