Messy Church

Messy Church är ett begrepp och en form av gudstjänst som är hämtad från den Anglikanska kyrkan i England. Nu har vi den också i Söndrum-Vapnö församling!

Messy Church är en kväll i gemenskap för alla, med ett annorlunda sätt att vara kyrka.

Vi börjar med att äta kvällsmat tillsammans. Efter maten presenteras kvällens tema och därefter pysslar vi tillsammans. Som avslutning har vi en Andakt där vi knyter ihop kvällen.

Vi slutar alltid kl 18:30 och då kan man gå hem i lugn och ro utan att tänka på mat och disk. Förhoppningsvis har man fått något att fundera och prata om.

Messy Church är för alla åldrar, så ta med dig familjen, grannen eller alla du känner för en bra kväll med härlig gemenskap.

Nästa gång vi firar Messy Church

Tisdag 27 februari firar vi terminens sista Messy Church. Temat är Rättvisa.

Anmälan senast 23/2 till maria.alund@svenskakyrkan.se

Detta är Messy Church
* Messy church är en enklare form av gudstjänst för barn och vuxna som innehåller mycket kreativitet, givande och tagande samt generositet mellan åldrarna.

* Den primära gruppen är församlingsbor (och andra) som vanligtvis inte går till kyrkan - som ett första steg.

* Det skall vara en stunds välkomnande för alla att hälsa på varandra och där vi har lagt in en gratis måltid. Därefter skall det vara en lång kreativ tid som utforskar temat som är bestämt. Avslutningsvis sammanfattas allt i en kortare mässa med berättelse, bön, sånger, drama eller något annat. Allt som allt skall det ta maximalt 2 timmar.

Vill du veta mer om Messy Church kan du länka dig vidare till deras sida.