Distributionsproblem med Kyrkporten

Nyhet Publicerad Ändrad

Delar av Sollentuna fick inte Kyrkporten som planerat. Dock lyckades vi få ut den till alla hushåll före påsk.

Som vi tidigare har berättat fick ett stort antal hushåll i Sollentuna tyvärr inte Kyrkporten som planerat. Anledningen var att skyddsombudet på Postnord stoppade distributionen på grund av att de tyckte att den luktade illa.

Förutom att lufta alla tidningarna över helgen valde tryckeriet att även plasta in varje tidning individuellt. Detta var ingen optimal lösning, men nödvändig för att få ut tidningen över huvud taget.

Tryckeriets miljö- och kvalitetschef hälsar att färgen som används inte är farlig på något sätt och används även av större delen av svenska och europiska tryckerimarknaden.  Ämnet som luktar i färgerna är ett antioxidationsmedel, som även finns i vissa matvaror och används för att snabba på torkprocessen.

Nu arbetar vi för att hitta en långsiktig och hållbar lösning för Kyrkporten.