Foto: Kristina Strand Larsson /IKON

Ande - Kropp - Själ

Att människan består av ande, kropp och själ är något som församlingen har tagit fasta på.

Hela dig

Friskvårdsprogram för hela dig. Avspänning och qigonginspirerande rörelser. Lunch el fika finns i café fiket att köpa efteråt.

Andas med Gud- MediYoga

Andningsövningar, avslappning, mjuka yogarörelser och meditation.  Alla deltar efter sin egen förmåga.

Måndagsbön

Välkommen till lovsång, bön och lyssna till en bibeltext. Fika efteråt. Jesus säger i evangelierna, ”Mitt hus ska vara ett bönens hus”, kom och var med och lyssna till vad Gud vill säga oss genom Bibelordet.

Må-bra-kören

En 45-minuters klingande friskvård – kören där vi sjunger för att må bra.

Tyst meditation

Femton minuter i vaken tystnad. Släpp alla krav och måsten för en stund. Ingen anmälan.

Sollentuna kyrkogårdsslinga - Nytt tema: ”Vinter och vår i kyrkoåret”

En promenadstig för kropp och själ. Åtta stationer med texter för eftertanke.

Pilgrimsvandringar

Att pilgrimsvandra eller att delta i en retreat kan vara ett bra sätt att komma bort från vardagsstressen, läs mer om datum och tider.

Retreat - Tid för eftertanke, bön och gemenskap i tystnad

Retreat är en möjlighet att tillfälligt stänga av alla pockande intryck och krav, att reflektera över hur man på djupet vill prioritera i sitt liv.

Rum för läkande

En möjlighet för dig som har smärtor i kroppen och som önskar att någon ber för dig om läkande.

Någons knäppta händer vilar på ett bord.

Bibelsamtal och bön i S:t Larsgården

Vi samtalar om tro och liv utifrån läsning av kortare texter i Bibeln för att finna vägledning i våra liv.