För barn i gudstjänsten
Foto: Albin Hillert IKON

För barn i gudstjänsten

Barn är alltid välkomna att fira gudstjänst. Små ben kan inte alltid sitta still så länge som en vanligt gudstjänst varar och ibland kan det faktiskt vara svårt att hänga med i vad prästen egentligen pratar om. Barnen är med i början av gudstjänsten och går sedan till söndagsskolan. Under lekfulla former lär vi oss mer om kristen tro och hur vi ska vara mot varandra. Och har kul ihop!

Kyrkmys i Hålta

Några gånger per termin bjuder vi in barnen till Kyrkmys med film och popcorn under predikan. Håll koll i kalendern för att se när!

Söndagskul i Solberga

I Solberga finns söndagskul för barn 3-12 år.
Barnen får då först vara med på en enkel och konkret barnpredikan i gudstjänsten
och därefter gå iväg med ledare för roliga aktiviteter, ibland med anknytning till söndagens tema.

Kyrkor och mötesplatser

Solberga pastorat har fyra kyrkor. Heliga rum för bön och eftertanke, där man kan finna stillhet och ro, och känna historiens vingslag.

Gudstjänster

Att fira gudstjänst är en av församlingens grundläggande uppgifter. I Solberga pastorat - Solberga, Jörlanda och Hålta församlingar - firar vi gudstjänst flera gånger i veckan.