Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Vikarie i förskolan

Till våra förskolor i Södra Vedbo pastorat söker vi timvikarier som kan hoppa in med kort varsel, i kök, barngrupp eller både och. Du ska ha utbildning som barnskötare eller förskollärare alternativt annan likvärdig pedagogisk utbildning och erfarenhet för att arbeta med barn. För att arbeta som kokerska/kock ska du ha erfarenhet och/eller utbildning för arbete i kök. De behöver också vara flexibel och kunna arbeta självständigt och tillsammans i team.

Vårt arbete vilar på en kristen värdegrund, där den tillsammans med förskolans läroplan ligger till grund för verksamheten. Vi tror på lekfullt, upplevelsebaserat lärande där fantasi och lek får stort utrymme.

Förskolan Änglamark ligger i Solberga och Mariagårdens förskola i Eksjö. Är du intresserad av arbete hos oss, kan du skicka en ansökan till sodravedbopastorat@svenskakyrkan.se.

Krav

Du ska vara medlem i Svenska kyrkan. För att börja arbeta inom förskola, även som kökspersonal, krävs att personen visar ett utdrag ur belastningsregistret. Utdraget beställs av Polismyndigheten via e-tjänsten eller genom att fylla i en blankett. Beställ ett utdrag direkt i samband med att du lämnar in din ansökan då normal handläggningstid hos Polisen är ca 2 veckor.

Våra förskolor

Svenska kyrkan i Södra Vedbo pastorat driver två förskolor: Änglamark i Solberga och Mariagården i Eksjö.

Änglamark

Förskolan Änglamark i Solberga

Sedan 1988 finns vår förskola i en gul villa med uppvuxen trädgård i Solberga, en mil utanför Nässjö. Vi har 30 platser fördelade på två avdelningar. Det är gångavstånd till både skog, gymnastiksal och lekpark. Änglamark har egen kokerska och maten lagas på plats.

Mariagårdens förskola i Eksjö

Vår förskola har 30 platser fördelade på två avdelningar. 2018 började vi vår verksamhet i nybyggda lokaler i området Kvarnarp i Eksjö. Vi har en stor, härlig naturtomt med både naturliga och konstruerade lekmiljöer. Närhet till naturmiljö gör att vi ofta går ut på äventyr i omgivningen. Maten tillagas av vår kock i eget tillagningskök med stor del närodlade och ekologiska råvaror.