Besök våra kyrkor på flera sätt

Nyhet Publicerad Ändrad

Se kyrkornas öppettider och församlingarnas sociala medier; pussla kyrkomotiv och läs om våra kyrkogårdars historia.

Vi är många som saknar att fira gudstjänst tillsammans och att få träffas utan restriktioner. Till dess det åter är möjligt hittar vi nya vägar för att hålla kontakten genom digitala andakter och möten.

Öppettider

Söndagar har vi öppet kl 10-12 i Höreda, Norra Solberga, Mellby, Ingatorp och Hässleby kyrkor. Eksjö kyrka är öppen vardagar kl 9-16, lördagar och helgdagar kl 10-14.

Tänd ljus och sitt ned för en stunds stillhet eller bön. Det finns även agendor för att fira en enkel andakt på egen hand.

Digital rundtur i våra kyrkor

Se bilder inifrån våra kyrkor och kapell, och läs om våra kyrkor och kyrkogårdars historia.

Pusselbit Mariakapellet

Pussla kyrkor på nätet

Tycker du om att pussla? Pussel med motiv på pastoratets kyrkor finns att pussla online.

Någon sitter i soffan och tittar på en datorskärm

Våra församlingar på nätet

Utöver vår hemsida finns vi även på Facebook, Instagram och YouTube.

Inspelade andakter i Södra Vedbo pastorat

Andakter inspelade under perioden domssöndagen till påsk, december-mars

Be en bön på bönewebben

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett digitalt ljus. Kanske för en närstående eller för någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.