Foto: Birgitta Gustafsson

Luncher i Hult, Höreda och Mellby

Mat, prat och gemenskap i våra församlingar

Mat och prat i Hult

Onsdagar, jämna veckor. Vi ses vid Betelkyrkan i Hult. 17.00 träffas de som vill vara med och laga maten och kl 18 sätter vi oss och njuter av maten och samtalen vid borden. Det går bra att ansluta till kl 18. Vi vill laga mat som passar både barn och vuxna. Självkostnadspris. Anmälan senast kl 12 dagen innan.

Mat och prat i Mellby

Det är roligare att äta med andra. Nu i höst bjuder vi in till ”Mat och prat” i församlingshemmet i Mellby under två onsdagskvällar, 13 oktober och 17 november.

Klockan 17.00 träffas de som vill vara med och laga maten och klockan 18.00 sätter vi oss och njuter av maten och samtalen vid borden. Den som inte kan vara med redan klockan 17.00 kan ansluta till klockan 18.00.

Vi vill laga klimatsmart mat som passar både barn och vuxna.
Kostnad: 40 kr/ vuxen och 20 kr/barn.

Vill du vara med? Anmäl dig (och eventuella allergier) till Hanna Alenius senast måndagen innan på hanna.alenius@svenskakyrkan.se eller genom att sms:a eller ringa tel 070-6302451.

Kyrkans pensionärer i Hult

Träffarnas program är en blandning av förtäring, andakt och en inbjuden gäst.
En tisdag i månaden kl. 13.00 i Hults församlingshem.

Det är än inte klart hur det blir hösten 2021.

Trivselträffar i Höreda

Förtäring, gemenskap, underhållning och andakt. Vi träffas i Höreda församlingshem.

Sopplunch i Höreda församlingshem

Det är än inte klart hur det blir hösten 2021.