Café och gemenskapsträffar

i Hässleby-Ingatorp församlingsområde

Hässleby-Kråkshult Församlingskår

Församlingskåren är en grupp som anordnar träffar med ett varierat program som kan intressera våra församlingsbor. Träffarna är öppna för alla, varmt välkommen med!

Cafékvällar

Några gånger under året brukar den internationella gruppen i Ingatorp-Bellö församling anordna cafékvällar till förmån för Svenska kyrkans internationella arbete och SKUT. Då vankas det fika, underhållning och lotterier.

Luncher i Mariannelund, Ingatorp, Bellö, Hjältevad och Bruzaholm

Program för våren 2024. Välkomna på en stunds trevlig samvaro med god mat!

Språk- och pratcafé

I församlingarna bor många nysvenskar och för att öka integrationen anordnas träffar för att öva det svenska språket.

Språkcafé
Tisdagar kl 10.00 i Ingatorps församlingshem. Grundläggande studier i svenska språket, gemenskap och fika.

Pratcafé
Tisdagar kl 18.00 i Ingatorps församlingshem. Praktisk övning i svenska språket, gemenskap och fika.

Walk and talk

Varannan onsdag (ojämna veckor) kl 18.00 vid Ingatorps församlingshem. Vi läser boken Vardagens Gud och pratar om den medan vi promenerar. Vi avslutar med enkelt fika i församlingshemmet.