Foto: Johannes Frandsen

Mötesplats S:t Johannes

Välkommen till pastoratets diakonala center!

Här, på Tre bröders väg 9 i Västervik, kan du be i kapellet, samtala, ta en kopp kaffe på Café Mötesplatsen, eller delta i någon av de verksamheter som finns i lokalerna.

Samtal

Alla vi människor hamnar då och då i problematiska livssituationer då vi behöver någon att prata med.  Om du behöver samtala med någon eller behöver annat stöd så är du välkommen att höra av dig till någon av våra diakoner. De är vana att möta människor i olika situationer och de har tystnadsplikt.

Träffas och umgås på Mötesplats S:t Johannes

Café med andakt

Träffen inleds med andakt i S:t Johannes kapell.

Diakonimottagning

Möjlighet till stödsamtal, praktisk och ekonomisk hjälp.

Läs mer!

Diakoner

Som diakoner finns vi mitt i församlingen och har ansvar för kyrkans sociala arbete. Söker du efter en plats i tillvaron, har det svårt och vill ha någon att prata med? Ring oss!

Samtal, stöd och praktisk hjälp

Du är inte ensam i din oro. Behöver du någon att prata med? Vi finns här för dig!