Kallelse till kyrkostämma - inställd pga Corona pandemin.

Söndagen den 22 mars 2020 kl 13.30 på Villa Ingeborg efter högmässa och kyrklunch.

Cagnes-sur Mer den 22 januari 2020

Kära församlingsmedlemmar

Jag vill på detta sätt enligt stadgarna påminna om kyrkostämma söndagen den 22 mars 2020 kl 13.30 på Villa Ingeborg efter högmässa och kyrklunch.

Sista dag för inlämnande av motioner till kyrkostämman är den 6 februari, 45 dagar före stämman enligt stadgarna. Därefter ska kyrkorådet skicka kallelse med dagordning samt årsberättelse senast 30 dagar före stämman vilket i år innebär den 21 februari. Då ska också kyrkorådets rekommendationer i anledning av ev motioner skickas ut.

Kyrkorådet har nu haft två möten. Det första handlade mycket om vem gör vad men på vårt möte i fredags beslutade vi följande:

1. Richard Aspegren startar en aktiv grupp som tar hand om vår diakonala verksamhet. Detta kommer ni att se i den sida Richard skrivit för nästa nummer av Rivieranytt. Om jag minns rätt tänkte vi starta med en samling den 15 februari för alla som kan tänka sig hjälpa till, mycket eller lite.
  2. Kyrkorådet kommer att tillsammans med Rivieraklubben göra en ordentlig revision av Villa Ingeborg. Vi har nu nyttjat Villa Ingeborg i nästan 7 år och med stor användning slits fastigheten och behöver en ansiktslyftning. Vad vi tänker oss är att man gör en noggrann genomgång av allt, elinstallationer, vvs-status, tak och vanligt slitage på väggar, fönster, dörrar mm. Vi måste också fundera på flödet i lokalen, dvs hur ingången är placerad, finns bättre möjligheter osv. Lars Rejler som hjälpte församlingen och klubben då det begav sig 2012/2013 har lovat hjälpa oss vilket vi är mycket tacksamma för.
  3. I övrigt var vår ansträngda ekonomi uppe, julbasaren gav naturligtvis inte vad vi hoppades på eftersom vädret verkligen spelade oss ett riktigt spratt. Vi välkomnade vår nye husfar, Lars Vilhelmsson, som kommer att vara ansvarig för köket under våren. Lars har gedigen erfarenhet av kök och ansträngd ekonomi. Vår kyrkoherde fick en eloge för utmärkt genomfört program under december, Lucia, jul och nyår blev mycket trevliga arrangemang.

Vårt nästa kyrkoråd kommer att hållas den 27 februari.

Katja Elväng

Ordörande kyrkorådet