Förbehåll för ändringar

Nyhet Publicerad

Eftersom allting förändras snabbt och man aldrig vet när nya direktiv kommer eller har några garantier för att alla håller sig friska så lever vi nu under ”förbehåll för ändringar” i allt.

Eftersom våra veckoverksamheter ligger på paus för tillfället, en del personal  och många körsångare ligger inom riskgruppskategorin så får tyvärr körernas medverkan i påskens gudstjänster utgå.

Men, vi strävar efter att fira våra gudstjänster som vi har planerat i möjligaste mån. Blir det plötsliga avbräck i bemanningen så firar vi gudstjänst och ber på utsatt tid så gott som vi kan med den församling som samlas.

Vi får hjälpas åt! Det är vi som är kyrkan och bönen för alla människor, för vår bygd och vår värld ska leva! Och klockorna ska ringa!

Här ligger en uppdaterad version av månadsannonsen som vi brukar lägga in den i Kalmarposten. Det som ligger här var sant onsdagen 1 april.

Med förbehåll för ändringar.