Foto: Magnus Aronsson/IKON

Pilgrimsvandringar

Pilgrimsvandringar i södra Halland med omnejd. Detta är ett samarbete mellan Halmstads, Snöstorps, Söndrum-Vapnös församlingar samt Laholms pastorat. Målsättningen är att arrangera vandringar varje månad och ge möjlighet att landa hos sig själv och hos Gud.

Kvällsvandringarna börjar kl 18.00. Vandring i långsam takt och gemenskap. Avslutning med aftonbön ur Lilla pilgrimsboken. Vi är utomhus hela tiden, så medtag egen kvällsfika, sittunderlag och om du har, den lilla gröna andaktsboken.

Måndagsvandringarna våren 2024

Samlingsplatser:
15 januari Ön, Skedala skog
19 februari Eldsberga kyrka
18 mars Sjömanskyrkan
1 april Emmausvandring, se nedan.
15 april Mariakyrkan, Fyllinge
20 maj Utkikstornet, Galgberget

Så här går en kvällsvandring till:

• Vi presenterar oss kort för varandra
  • Information om vad en pilgrimsvandring är och hur den går till
  • Vandring i lugn takt i ca 1,5 timme
  • Egen fika, samtal och enkel andakt
  • Vi brukar vara färdiga omkring 20.30

Emmausvandringen, annandag påsk 1 april

Välkommen att följa med på pilgrimsvandring. Det finns två alternativ, en kort och en lång vandring. Båda vandringarna avslutas med gemensam soppa och mässa i S:t Olofs kapell. Vill du inte vandra är du ändå välkommen att delta i soppan och mässan.

Kl. 10.00 alt 1: ca 15 km. Vi startar med pilgrimsandakt i S:t Nikolai kyrka.

Kl. 13.30 alt 2: ca 4 km. Start vid Möllegård (Riccardos glass), naturreservat i Söndrum.

Kl. 16.00 Soppa, smörgås, kaffe och kaka serveras vid S:t Olofs kapell, det är gratis och möjlighet finns att skänka en gåva till Act.

Kl. 17.00 Emmausmässa. Medverkan av Glädjekören under ledning av Kriszta Dali. Ann-Sofie Orrdal är präst.

Du som vill äta soppa anmäler dig till Elisabeth Ahlström 035-16 13 10, elisabeth.ahlstrom@ svenskakyrkan.se senast den 25 mars. Medtag matsäck för själva vandringen, skor och kläder efter väder. Vi hjälps åt med transport hem, ingen behöver gå tillbaka.

En grupp människor med reflexvästar går tillsammans på en landsväg.
Foto: Katarina Sandström Blyme /Ikon

Kontakt Snöstorps församling