Dags att klura och fundera

Nu är namntävlingen avslutad.

Stort tack för alla roliga och kluriga förslag vi fått på namn. Juryn börjar sitt jobb vecka 40 och vi återkommer så fort vi har utsett det vinnande förslaget.

Nu är det inte långt kvar till förskolan i Nykil är redo att ta emot tjugotalet barn i olika åldrar. Det ska bli roligt. Men innan det är dags behöver vi hjälp med något viktigt, nämligen vad förskolan ska heta.

Så sätt igång att fundera och klura och skicka oss ditt förslag på namn och en kort motivering till varför du tycker att förskolan ska heta just så. Du skickar ditt bidrag med e-post till slaka-nykil.pastorat@svenskakyrkan.se och det ska vara oss tillhanda senast 21 september.

Det bästa förslaget belönas med en middag lagad av förskolans kock Anna Ragnar.

Juryn består av kyrkorådets arbetsutskott och förskolans rektor Martin Malmström.