Levande musik

Musik är en viktig del av verksamheten i Svenska kyrkan i Skövde. Musik berör. Där orden inte räcker till kan musiken nå oss med glädje, tröst, stillhet och uppmuntran. Programmet över Levande musik finns nu på sidan. Välkommen till levande musik!

Tack Gud för Livet och dess gåvor!

Du talar till mej och rör vid mej genom orden, sången och musiken. Du vill att jag ska förstå att jag är gränslöst älskad. Hjälp mej att våga tro och lita på detta.
Välsignad är Du Gud, som välsignar oss alla. Amen

Musikgudstjänster i kyrkor, kapell och andra lokaler i Svenska kyrkan i Skövde är gratis att besöka. Undantag kan finnas vid speciella tillfällen då biljetter säljs. Dessa tillfällen kommunicerar vi i god tid via hemsidan och andra medier. Välkommen till musiklivet i Svenska kyrkan i Skövde!

Levande musik - Musikgudstjänster våren 2024

LÖRDAG 13 APRIL
Sjogerstads kyrka kl. 17.00. Musikgudstjänst.”Du vet väl om att Du är värdefull”. Sångförfattaren och kompositören Ingemar Olsson. Damkören Carmina från Skövde och manskören Church Hill Boys, från Vörå, Finland. Kompband, kapellmästare Stefan Jansson.

LÖRDAG 27 APRIL
S:ta Helena kyrka kl. 17.00. Musik i Helena.”Giv folken fred, giv själen frid”. S:ta Helena vokalensemble.

SÖNDAG 19 MAJ
Norra Kyrketorps Kyrka kl. 17.00. Musikgudstjänst”Nu blommar ängarna i Guds hage”. Kören Amoroso med solister.

FREDAG 24 MAJ
S:ta Helena kyrka kl 21.00. Musikgudstjänst.”Håll ut vi klarar det”. Kören Änglamark och instrumentalister.

SÖNDAG 2 JUNI
S:ta Helena kyrka kl. 18.00. Mässa i folkton.”I välsignan och fröjd”. Körer från Skövde pastorat.

Ladda ned programmet i Pdf-format

Med reservation för ändringar

Lunchmusik med tankar för dagen

S:ta Helena kyrka onsdagar kl. 12.00. Sopplunch i Kyrkans hus kl. 12.00-13.00.
Hitta till kyrkor och kapell

Med reservation för ändringar

Filmer. Änglamark.

Song of Hope, text och musik, Susanna Lindmark. Änglamark under ledning av Ewa Hermansson och Jonas Håkansson slagverk. Änglamark är:

Kerstin Nettelblad,Tanja Ros, Helena Rosqvist, Elin Cederqvist, Emma Eklund, Erika Andersson, Anna Kindström, Terése Larsson, Ulrika Oppmark, Charlotte Dighammar, Katarina Cordes, Milda Langyte, Camilla Görander, Kajsa Torkeli Mauritzson, Ulrika Morén, Hilda Allerbjer, Louise Bogren och Lena Pettersson.