Foto: Linda Randgard

Morö backe kyrka öppen

Nyhet Publicerad Ändrad

Med anledning av den tragiska händelsen där en ung flicka påträffats svårt skadad på Morö backe är kyrkan öppen från kl 10.00 idag lördag 9 juli.

Det var på torsdagsaftonen den 7 juli  som polis och räddningstjänst larmades till Morö backe efter att en flicka påträffats svårt skadad i ett skogsparti. Ärendet utreds av enheten för grova brott och betraktas som mordförsök.

Många känner oro och sorg efter det som har hänt. Morö backe kyrka öppnade upp under fredagen (8 juli)​ för dig som söker stöd eller tröst med anledning av det som hänt. Kyrkan är fortsatt öppen idag lördag 9 juli från kl 10.00.

Välkommen in att tända ljus, samtala med någon, eller bara sitta en stund i stillhet ensam eller tillsammans med någon.

För mer information, kontakta vik. kyrkoherde

Arne Andersson

Svenska kyrkan Skellefteå