Ovansidan av en cello. Bilden är tagen på nära håll.
Foto: Anders Lindberg

Sommarmusik med cello i Landskyrkan

Nyhet Publicerad Ändrad

Torsdag 21 juli kl 19.00 strömmar cellotoner under Landskyrkans valv. Joel Lindberg och Anders Lindberg spelar.

Joel, bördig från Varuträsk och för övrigt ackompanjatörens son, har erfarenhet inom klassisk musik, jazz, och filmmusik. Efter tiden vid Anderstorpsgymnasiets estetiska program har Joel läst komposition vid Gotlands Tonsättarskola, med individuella lektioner från Per Mårtensson. Därefter har Joel studerat ett år Jazz and Contemporary Performance vid Dublin City University i Irland, med Aleka Potinga som cellolärare. Nu studerar Joel Film Scoring vid Berklee College of Music i Boston, USA, där han i våras spelade under en prisutdelningsceremoni för filmmusikpionjären Pinar Toprak. Joel är bl.a. en del av skolans Film Scoring Studio Orchestra, och tar privata cellolektioner för Patrice Jackson-Tilghman.

Fri entré, kollekt.

TORSDAG 21 JULI KL. 19.00

LANDSKYRKAN I SKELLEFTEÅ

Sommarmusik i våra församlingar

Där orden slutar tar musiken vid! Välkommen att besöka någon av våra musikhändelser för upplevelser, andakt och inspiration i sommar!