Vuxen

Det spelar ingen roll om du är troende, tvivlare, sökare eller ateist. Alla får plats i församlingens verksamheter för vuxna. Längst ned på sidan hittar du en digital kalender för all församlingens verksamhet.

Pilgrimsvandring

Här hittar du allt som händer kring pilgrimsvandringar i Skarpnäcks församling; Pilgrimsvandring mittemellan 27/4 och Heldagsvandring 1/6.

FOTO: Ellinor Edvall

27/4: Meditationsdag i Årsta kyrka

Ett samarbetsdag med tyst meditation/kristen djupmeditation som passar både för dig som vill prova på och dig som är en van meditatör. Det går bra att vara med halva eller hela dagen. Till lunch serveras vegetarisk soppa. Kostar inget men du måste föranmäla dig senast 18/4.

Lectio divina - gudomlig läsning

Kom och upptäck hur Bibelns berättelser kan ha ett tilltal till dig idag. Vi använder olika läs- och bönemetoder ur den kristna traditionen för att närma oss olika bibeltexter. Onsdagar kl 19.00, kom gärna på veckomässan innan kl 18.00.

Kristen djupmeditation

Prova på kristen djupmeditation tillsammans med församlingens präst Patrik Ehrman. Fredagar kl 08.00 i Markuskyrkan. Ingen förkunskap krävs, men kom gärna 07.45 för en kort introduktion. Ingen kostnad och ingen föranmälan krävs.

Kör som sjunger.

Vuxenkörer

Vuxenkörerna erbjuder allt från lättsam körsång för ovana, till en blandad repertoar, klassiskt, jazz och mera modernt för vana körsångare.

Dans i medveten närvaro & Yoga i Björkhagen

Församlingen erbjuder kostnadsfri Dans i medveten närvaro varannan måndag samt Yoga varje torsdag i Björkhagen. Öppet för alla och ingen anmälan, men ett begränsat antal platser.