Pilgrimspodden

Pilgrimsvandra med Skarpnäcks församlings pilgrimspodd. Sätt i lurarna och häng med på en guidad vandring!

Pilgrimspodden i Skarpnäcks församling

Du väljer själv om du vill vandra kort eller långt, i stan eller i naturen, fort eller långsamt. Du kanske föredrar att ”vandra” sittandes i soffan. Den inre vandringen handlar inte om att tillryggalägga kilometer utan om att låta sig själv förflyttas i tanken, det går precis lika bra att göra stilla som i rörelse. Du väljer det som passar dig!

Varje avsnitt är cirka 20 minuter. Vid ett antal tillfällen under avsnittet finns det möjlighet att pausa podden och vandra/sitta i tystnad. Då finns det tid för reflektion och eftertanke. Vi hoppas att den här podden ska vara ett sällskap på din pilgrimsvandring, att den kan ge dig verktyg och vara ett stöd i ditt andliga liv!

AVSNITT FYRA
Podavsnitt 4 på YouTube (öppnas i nytt webbfönster)
Podavsnitt 4 på PodBean (öppnas i nytt webbfönster)
I det här poddavsnittet kommer du att ta del av våra tankar om frihet och enkelhet. Det kommer även att bli bön och musik.
Längd: 20 min utan pauserna som finns för vandring i tystnad.
Medverkande: Ulrika Mars, ideell pilgrimsledare, Agnes Scott, diakon och Eva Karpe, musiker.

AVSNITT TRE
Podavsnitt 3 på YouTube (öppnas i nytt webbfönster)
Podavsnitt 3 på PodBean (öppnas i nytt webbfönster)
I det här poddavsnittet kommer du att ta del av våra tankar om långsamhet och delande. Det kommer även att bli bön och musik.
Längd: 20 min utan pauserna som finns för vandring i tystnad.
Medverkande: Maria Gatemo, ideell pilgrimsledare, Karin Andersson, diakoniassistent och Eva Karpe, musiker.

AVSNITT TVÅ
Podavsnitt 2 på YouTube (öppnas i nytt webbfönster)
Podavsnitt 2 på PodBean (öppnas i nytt webbfönster)
I det här poddavsnittet kommer du att ta del av våra tankar om tystnad och andlighet. Det kommer även att bli bön och musik.
Längd: 20 min utan pauserna som finns för vandring i tystnad.
Medverkande: Maria Gatemo, ideell pilgrimsledare, Agnes Scott, diakon och Eva Karpe, musiker.

AVSNITT ETT - PREMIÄREN!
Podavsnitt 1 på YouTube (öppnas i nytt webbfönster)
Podavsnitt 1 på PodBean (öppnas i nytt webbfönster)
I det här poddavsnittet kommer du att ta del av våra tankar om bekymmerslöshet. Det kommer även att bli bön och musik.
Längd: 20 min utan pauserna som finns för vandring i tystnad.
Medverkande: Ulrika Mars, ideell pilgrimsledare, Karin Andersson, diakoniassistent och Eva Karpe, musiker.

Vi som har gjort podden är nyfikna på att höra från dig som lyssnat och pilgrimsvandrat. Vilka tankar har du om bekymmerslöshet, tystnad och andlighet? Vad väckte podden för känslor hos dig? Hör av dig till karin.andersson4@svenskakyrkan.se

Pilgrimsvandring

Här hittar du allt som händer kring pilgrimsvandringar i Skarpnäcks församling; Emmausvandring 1/4, Heldagsvandring 13/4, Pilgrimsvandring mittemellan 27/4, Heldagsvandring 1/6.