Profilkurs för församlingspedagoger

I oktober är det dags för profilkurs för dig som är församlingspedagog.

Temat på profilkursen "Ge mig en plats där jag kan växa" Som medarbetare i kyrkan behöver vi ständig påfyllning, dessa dagar är tänkt att vara en möjlighet att få växa i sin uppgift. Vi kommer att få möta ny forskning av bl a Caroline Klintborg ”Ungas röster om konfirmandundervisningen”, Christina Lloyd "Meningen med mig" om ungdomars psykiska hälsa kopplat till människans andliga behov.

Medverkar gör också Marina Andersson kring samverkan med skolan - Hur? Skolpastor Marina har lång erfarenhet kring att få vara och arbeta på skola som representant för kyrkan. Min egen växt i tro, med stiftsteolog Ulrica Fritzon. Ett skolprojekt "Sång i gång" kring att få barn att sjunga kommer vi få pröva på med hjälp av organist Edward Eklöf. Du med din erfarenhet och kompetens kommer också DU vara med och bidra till dagarna och dess innehåll. Väl mött!

För vem?

Kursen vänder sig till dig som är församlingspedagog eller har minst en tvåårig pedagogisk utbildning och arbetar i pastorat eller församling i Skara stift.

Tid och plats

17-18 oktober, Flämslätt

Kostnad

Precis som alla tema- och profilkurser är detta en tvådagarskurs med övernattning, eftersom det är värdefullt med de samtal och möten som uppstår under processen. Det finns olika logialternativ till olika pris.
Deltagaravgift för kursen är 800 kronor per person. Logi tillkommer enligt följande:
Logi i enkelrum hotell med dusch & wc 2650 kr
Dubbelrum med dusch och wc 2255 kr
Enkelrum med handfat 2255 kr
Enkelrum vandarhem 2010 kr

Anmäl dig här senast 10 september.

Med reservation för ändringar i innehållet.