Kurs för ideella predikanter

Välkommen, du som håller eller som är intresserad av att hålla andakter, helgmålsböner och gudstjänster och behöver utbildning eller fördjupning. Prata med din kyrkoherde om vem som kan vara din handledare och samtala om möjliga prediko- eller andaktstillfällen.

Att få uppdraget att predika och leda gudstjänst är stort både för den enskilde och för kyrkan. Det är en del i att vara en evangelisk-luthersk folkkyrka att utöva och att rusta oss i det allmänna prästadömet. Kursen kommer att vara på en grundläggande nivå och den kommer att ge dig verktyg för uppdraget att predika och hålla andakter, både på en praktisk och teoretisk nivå.

För vem?

Det här är en kurs för dig som håller eller som är intresserad av att hålla andakter, helgmålsböner och gudstjänster och behöver utbildning eller fördjupning.

Tid och plats

Nästa kursomgång startar våren 2025.