Inspirationsdag i Skara stift med årsmöte för SKUT/Utlandskyrkan

Välkommen till en dag i Mullsjö den 20 april! Då blir det inspiration, samtal och föredrag om Svenska kyrkan i utlandet. Det hålls också årsmöte. Alla intresserade är välkomna.

Välkommen till en inspirerande dag om Svenska kyrkan i utlandet. Det är en dag för dig som är engagerad i arbetet med Svenska kyrkan i utlandet, eller är intresserad och nyfiken på att få veta mer.

Tid och plats

Lördag 20 april 2024 09.00-ca 16.00, Kyrkans Hus, Mullsjö

(Klockslagen är ungefärliga)

09.00-09.45 Registrering  och betalning i Kyrkans Hus, Mullsjö
Kaffe m. fralla serveras.-Tag gärna med  en vinst till lotteriet.

10.00- 11.00  Pilgrimsmässa/SKUT-mässa  i Kyrkans Hus.

11.15-12.30 Årsstämma med SKUT i Skarastift. Handlingar utdelas på plats. Förslag/motioner skall ha inkommit senast 12 april till sagengoran@gmail.com

Aktuell SKUT- information med frågestund.- SKUT-resan till Danmark.

12.30 –13.15   Lunch  och samvaro. Lotteri

13.15-13.45  ”Ryfors bruk under Sagrarnas tid”-Birgitta Hagebratt Hurtig berättar.

14.00- 15.00 BERLIN! Direktkontakt med Svenska församlingen i Berlin. Pamela Garpefors, kyrkoherde och mobil präst.

15.15- 16.00  Kaffe, SKUT-information och avslutning.

Anmälan

Föranmälan är obligatorisk och skall göras senast fredag 12 april till  carolina.thunborg@gmail.com eller per tel/SMS 070 275 47 71. Uppge ev. önskemål om spec. kost.

250 kronor, kontant, via SWISH eller mot faktura.

OBS! Tag gärna med en vinst till lotteriet. Samåk gärna.

Varmt välkommen önskar SKUT-Rådet i Skara stift.

Du kanske också är intresserad av

SKUT-resa till Danmark

Följ med till Danmark på en spännande resa i utlandskyrkans tecken. Vi kommer att besöka SKUT-kyrkan i Köpenhamn och f.d. SKUT-kyrkan i Skagen. Datum för resan är 30 augusti till 1 september.

Var med och fira Utlandskyrkans helg 26-27 oktober 2024

I oktober firas Utlandskyrkans helg i Skara stift! Var med och delta eller medverka på något sätt i just ditt pastorat eller församling. Läs mer och ladda ner tipskatalogen!