Foto: masaki komori/Unsplash

Musik i sommarkväll

I sommar erbjuds ett rikt och varierat utbud på musik i sommarkväll i flera av våra kyrkor kl. 19.00
Varmt välkomna!

Söndag 18 juni Hoby kyrka - ”Så skimrande var aldrig havet”
Duo Danica och Magnus framför klassiska pärlor blandat med visklassiker från Sverige och Mexico.

Söndag  2 juli Härjevad kyrka - ”Sommarton”
Hanna Sundblad och Johan Sundström bjuder på egna och andras låtar i en skönt  komponerad bukett för kyrkokonserter. Musik med ton av sommar.

Söndag 9 juli Hasslösa kyrka ”Visor i sommarkvällen”
Kvartetten Maja Kihlberg, Jan Björklund, Johan Sundström och Mathias Kihlberg bjuder på ett varierat och livligt program grundat i den svenska visgenren.

Söndag 16 juli Trässberg kyrka ”Andlig folkton på Vårt Vis”
Duon Boman Hald bestående av makarna Anna Boman hald och Björn Hald bjuder på andliga folktoner från Norden och andra delar av världen.

Söndag 23 juli Norra Härene kyrka ”Folkmusik, jazz och improvisation”
Svensson/Strøm duo bestående av Jon Rune Strøm och Sophie Sensson fyller kyrkorummet med folkmusik, jazz och improvisation.

Söndag 30 juli Lindärva kyrka ”Tron är för mig en sommaräng”
Monica Gunnarsson, Erik Johansson och Ing-Mari Johansson bjuder på sång, flöjt och orgel.

Söndag 6 augusti Sävare kyrka ”Dicopus”
Sophie Svensson och Joachim Olson framför musikaliska verk som alla innehåller sin berättelse från livet och naturen.

Söndag 20 augusti Saleby kyrka ”Orgel och visa i sommarkväll”
Åsa Davidsson framför egenskrivna visor varvat med orgelstycken av bl.a Bach och Elfrida André.

HÄR kan du läsa mer om våra sommarmusiker!
(länken tar dig till sommarnumret av Livsviktigt)