Dags att ta adjö av Café S:t Mary

Nyhet Publicerad Ändrad

S:t Mary-projektet som pågått i Sävar-Holmöns församling sedan 2017 går mot sitt slut. Fredag 20 december är därför sista chansen att fika på mysiga Café S:t Mary i Sävar Hembygdsgård.

Under två fantastiska år har Café S:t Mary fått vara en mötesplats dit många människor hittat för gott fika, härliga luncher och massor av gemenskap. Därför är det med vemod, men också många fina minnen, vi tackar alla kunder, handledare, deltagare och samarbetspartners när projektet nu närmar sig sitt slut.

S:t Mary-projektet har gett människor en nystart och möjlighet att ta sig vidare mot arbetsmarknaden. Caféet, den mest publika delen av S:t Mary, har sin sista öppna dag den 20 december och resten av projektet kommer att avslutas under våren.

Sävar-Holmöns församlingen kommer även framöver att erbjuda människor möjligheter till arbetsträning och mötesplatser för gemenskap men i andra former.