Körer för vuxna

Kom och sjung i kör med oss.

Corianderkören

En kör där både vana och ovana ska kunna sjunga och utvecklas i körsång tillsammans. Klassiskt och många andra stilar. Inga förkunskaper krävs och sångvanan kommer med övningarna! Välkommen att bara kika in när det passar dig eller kontakta Thomas.

Gustafs vokalensamble

Bildades som en projektkör 2010 som ett komplement till Gustafs kyrkokör. Med tiden har den kommit att helt enkelt ersätta kyrkokören och bär nu huvudansvaret för körmedverkan i Gustafs kyrka. Övningar äger rum onsdagar mellan kl. 18.30 och 21.00 med paus för kaffe och prat.

Stora Skedvi kyrkokör

Kyrkokören är en samling glada sångare som samlas och sjunger på torsdagskvällar, de medverkar även på gudstjänster och konserter i Stora Skedvi kyrka och i de andra kyrkorna i församlingen. Alla som vill är varmt välkommna att vara med!

Säters vokalensemble

Säters vokalensemble är en projektkör på avancerad nivå som kräver sångvana och notläsningsförmåga. Ensemblen sjunger ca. två-tre gånger om året, körmusik från olika epoker, olika länder och på olika språk. Vi sjunger både modern och klassisk körmusik med särskild fokus på romantiken. Inför varje framträdande träffas vi upp till sju gånger i Säters kyrka, övningstillfällen planeras tillsammans. Utöver detta krävs att körmedlemmarna övar hemma. Nya körmedlemmar är alltid välkomna, är du intresserat, kontakta körledaren Thomas Bernhardt

Vox Gustafiensis

Damkör. Sjunger både i musikmässor och konserter. Notvana är en fördel men inget krav.

Någon håller upp en hand mot solen och det ser ut som att solen ligger i handflatan.

Hallelujah moments

Kören för dig som älskar schlager.